Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 i przebiegać będzie przez tereny gminy Kobierzyce. Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Kobierzyce Północ – połączenie z DK8 i  z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz Kobierzyce Południe – połączenie z drogą wojewódzką nr 346.  Pomiędzy węzłami, po obu stronach trasy, zaplanowano Miejsca Obsługi Podróżnych Królikowice. Ponadto na odcinku wybudowane zostaną: estakada pełniąca również funkcję przejścia dla zwierząt, dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową, wiadukt w ciągu drogi ekspresowej pełniący również funkcję przejść dla zwierząt, cztery przepusty w tym trzy pełniące również funkcję przejść dla zwierząt.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Okres projektowania
2. Okres wykonywania robót
3. Okres przeglądów
4. Okres rozliczenia kontraktu

Inwestycja obejmuje w szczególności:

1.  Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.

2.  Roboty przygotowawcze.

3.  Roboty drogowe w zakresie:

–  budowy odcinka drogi ekspresowej S8 długości około 7,5 km,

–  budowy węzłów drogowych: „Kobierzyce Północ” w km około 122+500 i „Kobierzyce Południe” w km około 116+340”, 

–  wzmocnienia  podłoża  gruntowego  dla  uzyskania  właściwych  warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,

–  przebudowy  istniejącej  sieci  dróg  publicznych  i  dróg  wewnętrznych  będących  w kolizji z realizowaną drogą ekspresową,

–  budowy systemu odwodnienia drogowego,

–  budowy  chodników,  ścieżek  rowerowych,  ciągów  pieszo  –  rowerowych  i  zatok autobusowych,

–  budowy wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,

–  budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,

–  wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

4.  Budowę obiektów inżynierskich.

5.  Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.

6.  Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.

7.  Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.

8.  Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.

9.  Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.

10. Wykonanie  wszelkich  robót  związanych  z  przebudową  i  rozbiórką  elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).

11. Wykonanie  pełnej  rekultywacji  terenów  zajętych  przez  zaplecza  techniczne  i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.

12. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.

13. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.

14. Wykonanie  wszelkich  innych  robót  i  opracowań  jakie  okażą  się  niezbędne  dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.

15. Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.